Acasa| Şcoală şi Carieră| Time Management Eficient in 5 Pasi

Time Management Eficient in 5 Pasi

De Madalina (Danila) Antohe
     J’Info Training

La finalul lunii mai am fost invitata la un seminar despre o tema cat se poate de actuala:administrarea timpuluiCursul a fost sustinut de catre Owen Fitzpatrick, trainer si coach international.
 
Unul dintre cele mai interesante lucruri pe care le-am aflat in cadrul seminarului despre Time management (TM) a fost ca atunci cand vorbim despre TM, DA inseamna de fapt NU si NUinseamna DA.
 
Suna ciudat, pare ciudat, dar de fapt are sens: atunci cand spui DA cuiva, unei activitati neplanificate, de fapt spui NU unui lucru pe care trebuie sa-l faci, pentru care ti-ai asumat deja angajamentul.
 
Astfel, primul pas spre un TM sanatos este sa invatam sa folosim cuvantul NU (care ar trebui sa devina unul dintre cele mai importante cuvinte din vocabular). Spunem NU lucrurilor care nu sunt nici urgente, nici importante, obiectivelor care nu ne privesc, activitatilor care nu se regasesc in agenda noastra.
 
Apoi, un alt lucru demn de tinut minte a fost faptul ca listele cu lucruri de facut (clasicele To Do lists) pot fi deschise (open) sau inchise (closed). Le folosesc pe amandoua si toata activitatea mea graviteaza in jurul lor; asadar, militez pentru utilizarea lor.
 
Ideal ar fi sa avem o lista deschisa in care notam tot ce avem de facut, tot ce ne trece prin minte. Scopul acesteia este sa ne elibereze mintea. Odata notat pe lista, lucrul respectiv nu ne mai oboseste. Un motiv pentru care ne simtim obositi, desi nu am depus un efort foarte mare (fizic sau psihic) poate fi faptul ca stocam in creier tot felul de informatii, ne preocupa extrem de multe lucruri, ne gandim la ce avem de facut in viitorul apropiat sau departat etc.Creierul nostru lucreaza chiar daca noi dormim. De asta se intampla sa ne trezim mai obositi decat eram. O solutie poate fi realizarea unei liste deschise.
 
Nu va lasati intimidati de multitudinea de task-uri. Sfatul lui Owen Fitzpatrick este sa te uiti pe lista, sa tragic aer adanc in piept si sa iti spui (zambind, cu voce tare) nu voi reusi niciodata sa fac toate aceste lucruriTrebuie sa acceptam ca nu vom reusi sa facem absolut tot ce ne trece prin minte. Lista deschisa trebuie privita ca o brosura cu toate oportunitatile ce ni se ivesc. Si dintr-o brosura nu alegem sa cumparam tot, ci doar lucrurile cu adevarat necesare.
 
Urmatorul pas este sa te concentrezi pe lucrurile cu adevarat importante si sa le incluzi intr-o noua lista, inchisa. Aici delimitezi in timp fiecare actiune, stii ca trebuie sa te ocupi de tot ce este in aceasta lista si treci la treaba!
 
O alta perspectiva interesanta este cea asupra corespondentei electronice: cati dintre noi au peste 100 de mailuri in inbox? Dar peste 1000? Acum sa ne imaginam cum ar fi sa avem 1000 de plicuri pe birou. Cat de productivi putem fi atunci cand biroul nostru este acoperit de corespondenta?
 
Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile discutate in cadrul seminarului de TM. Ideea care mi-a ramas intiparita in minte in urma acestui seminar este ca tot ce facem noi tine de deciziile noastre, nu de organizare. Aleg sa ajung la timp sau sa intarzii, in functie de persoanele cu care urmeaza sa ma intalnesc; aleg sa aman un proiect sau sa ma ocup de el in primul rand; aleg sa petrec timpul cu prietenii sau sa-l petrec la birou.
 
Asadar, totul tine de noi! Usor de zis, ceva mai greu de facut.
 

  • email Trimite prin email unui prieten
  • print Versiune pentru tiparire
image

Evalueaza acest articol
0